Tuesday, January 10, 2012

هشدار کميته بين المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف

هشدار کميته بين المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف نسبت به بازی تلخ دولت عراق با يونامی برای زندانی کردن ساکنان اشرف

کميته بين المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف که ۸۵۰۰وکيل و حقوقدان در اروپا و آمريکا را در برمی گيرد، طی اطلاعيه يی اعلام کرد:
در حالی که ۴۰۰تن از ساکنان اشرف به درخواست خانم مريم رجوی رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران در روز ۳۰دسامبر برای رفتن از اشرف به کمپ ليبرتی با خودروها و اموال منقول آماده شدند، دولت عراق به فريبکاری و بازی تلخی با يونامی برای زندانی کردن ساکنان اشرف مبادرت کرده است که در آن تمام استانداردهای بين المللی انسانی و تمام ارزشها و نرمهای ملل متحد برای خوشآمد رژيم ايران زير پا گذاشته می شود.
هنوز هيچ کدام از ۳ درخواست خانم رجوی و ساکنان اشرف شامل بازديد از محل جديد توسط چند نفر از مهندسان اشرف، انتقال بلادرنگ ۴۰۰تن با خودروها و اموال منقولشان، و سپس قبول اطمينانهای حداقل برای متقاعد کردن بقيه ساکنان برای رفتن به کمپ ليبرتی اجرا نشده است. اين در حالی است که ساکنان اشرف تحت فشار شديد برای انتقال شتابان به محلی که هنوز حتی يکبار آن را نديده اند قرار دارند.
مقامهای آمريکا و ملل متحد قبلاً گفته بودند که کمپ جديد که به ساکنان اشرف داده می شود نزديک به ۴۰ کيلومتر مربع مساحت دارد و نيروهای آمريکايی در آن جا تأسيسات و زيرساختهای لازم و کافی بر جای گذاشته اند. اما در عمل اين مساحت به کمتر از يک کيلومتر تقليل يافته و دولت عراق که در ۳دسامبر ليبرتی را تحويل گرفته بود، اکنون کمتر از ۵/۲ درصد آن را برای ساکنان اشرف باقی گذاشته است.
ساکنان اشرف در ۲۶دسامبر۲۰۱۱ در يک نامه به دبيرکل ملل متحد و نماينده ويژه او در عراق نوشته بودند: «مطمئنا شما با ما موافقيد که جابه جايی اجباری، بر اساس قانون بين المللی ممنوع است. روال کنونی برای جابه جايی ما تحت اجبار انجام شده و بر خلاف آزادی انتخاب و اراده ماست. ضمن اين که ما حداقل تضمينها را برای حفاظت و امنيت خود نداريم».
کميته بين المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف ضمن جلب توجه دبيرکل بان کی مون و سفير مارتين کوبلر نماينده ويژه دبيرکل، به فريبکاری کميته سرکوب اشرف در نخست وزيری عراق، از جانب ۸۵۰۰ وکيل و حقوقدان در اروپا و آمريکای شمالی اعلام می کند:
۱ - کميته بين المللی حقوقدانان خواهان بازديد از اين محل است.
۲ - کميته بين المللی حقوقدانان از آمريکا، ملل متحد و اتحاديه اروپا و به ويژه از گروه کار بازداشتهای خودسرانه می خواهد، قبل از انتقال ساکنان اشرف به ليبرتی محل را بازديد و چک کنند و در يک تأييديه رسمی، انطباق يا عدم انطباق آن را با استانداردهای انسانی و نرمهای ملل متحد اعلام کنند.
۳- کميته بين المللی حقوقدانان به موکلان خود در اشرف بار ديگر خاطرنشان می کند که بدون بازديد قبلی وکلا از محل و بدون دريافت تأييديه انطباق آن با نرمهای ملل متحد، نبايد به محل جديد بروند.
-------------------------------
لطفا اين پتيشن را امضا كنيد و لينك آنرا براي دوستان خود نيز بفرستيد
https://www.petitionbuzz.com/petitions/delistpmoi

No comments:

Post a Comment