Saturday, January 21, 2012

از ساکنان اشرف حفاظت کنيد، نام مجاهدين را از ليست آمريکا حذف کنيد

برايان بينلی: از ساکنان اشرف حفاظت کنيد، نام مجاهدين را از ليست آمريکا حذف کنيد
مقاله يی از برايان بينلی در هافينگتون پست
اغفال يک بار من، شرم برتو؛ اغفال دوباره من، شرم برمن
اين يک ضرب المثل قديمی است که، اين روزها در عراق دارد آزمايش می شود

دولت نوری مالکی تمام سعی اش را می کند تا جامعه جهانی را در مورد انتقال ۳۴۰۰ عضو مجاهدين خلق ايران ازکمپ اشرف فريب بدهد. اما مخالفان ايرانی و جامعه جهانی فريبش را نمی خورند.
ساکنان اشرف از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ به عنوان ”افراد حفاظت شده“ تحت کنوانسيون چهارم ژنو توسط نيروهای آمريکايی حفاظت شدند. ولی در ۲۰۰۹، زمانيکه آمريکا شروع به تخليه عراق کرد، اين حفاظت به دولت مالکی منتقل شد.
از آن پس، اشرف تحت محاصره بوده، ۲بار به آن حمله نظامی شده که در نتيجه آن دهها تن کشته و صدها تن ديگر مجروح شدند.
ساکنان اشرف طی اين مدت، با هر وسيله ای از بلندگوهای بزرگ گرفته تا محدوديت کالاهای ضروری و خدمات پزشکی، مورد آزار و اذيت و شکنجه قرار گرفتند و حتی حملات موشکی عليه آنها صورت گرفت.
يک هفته قبل از ضرب الاجل مالکی برای ۳۱دسامبر، سازمان ملل، آمريکا و مالکی به توافقی رسيدند که به مخالفان اجازه می داد تحت نظارت حافظان صلح سازمان ملل و مانيتور کننده های آمريکايی، به کمپ ليبرتی در نزديک بغداد، منتقل شوند.
مجاهدين خلق گفتند، اگر تضمينهای معقول داده شود، ۴۰۰تن از ساکنان آماده اند تا تعهدات عراق را آزمايش کنند، ولی اين توافق کوتاه مدت بود. و اين مصداق همان وضعيت“ دوباره فريب دادن ”است.
ابتدا، دولت بغداد قولش به اين که اجازه می دهد ساکنان اشرف خودروها و اموال منقولشان را با خود ببرند زيرپا گذاشت. سپس، مساحتی که قرار بود توسط ساکنان استفاده شود را از ۴۰ کيلومتر مربع به کمتر از يک کيلومتر مربع کاهش داد. و شروع به ساختن ديواری کرد که آن جا را عملاً يک زندان می کند.
بنابراين جامعه بين المللی پيشنهاد عراق را رد کرد. آنها هم چنين يک“ نه ”قاطع به اعمال مالکی گفتند چرا که آشکارا تشخيص دادند او به دستور ملاهای تهران، عمل می کرد، که از مجاهدين خلق وحشت دارد.
در يک کنفرانس بين المللی در دفاع از ساکنان اشرف که روز جمعه ۶دسامبر در پاريس برگزار شد، سياستمداران برجسته ای از سراسر جهان از جمله نمايندگان هردو حزب سياسی آمريکا، بهمراه خانم مريم رجوی رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، شرکت کردند.
فرماندار اد رندل، رئيس سابق حزب دموکرات و فرماندار پنسيلوانيا به صراحت گفت: دو کلمه هستند که آمريکا و سازمان ملل بايد به کار ببرند- کلمات «چرا» و «نه» “. وکلمه «نه» در مورد انتقال ساکنان اشرف؟ چرا که اينکار هيچ لزومی ندارد و برای هيچ کس مشکلی ايجاد نمی کند.
------------------------------------------------
هموطنان براي تضمين حفاظت و نجات جان ساكنان اشرف پتيشن را امضا كنيد زيرا ليست تروريستي تنها بهانه مالكي براي اين جنايت است.
براي امضا لايك كردن كافي نيست اسم و ايميل خود را وارد كرده و روي دكمه سبز ساين پتيشن كليك كنيد. مشخصات شما مخفي باقي مي ماند.
https://www.petitionbuzz.com/petitions/delistpmoi

No comments:

Post a Comment