Sunday, January 22, 2012

فراخوان اجلاس پاريس متشکل از شخصيتهای تراز اول آمريکايی- اروپايی

فراخوان اجلاس پاريس متشکل از شخصيتهای تراز اول آمريکايی- اروپايی


• جامعه جهانی بايد عراق را وادار کند که به نقض تعهد در قبال ملل متحد، درباره اشرف خاتمه دهد
• برچسب غيرقانونی تروريستی آمريکا عليه مجاهدين باعث کشتار ساکنان اشرف و مانع انتقال آنها به کشور ثالث است و بايد بلافاصله لغو شود
• مريم رجوی: سازمان ملل نبايد در قبال نقض تعهدات عراق سکوت کند و کميساريای عالی بايد با تعيين تکليف پناهندگی ساکنان به طور گروهی، از کشتار آنها جلوگيری و به انتقال آنها به کشور ثالث کمک کند.
• مريم رجوی شورای امنيت را به مداخله فوری برای جلوگيری از زندان سازی در ليبرتی و نقض تعهدات توسط دولت فراخواند.
• مريم رجوی: تحريمها عليه رژيم آخوندی، امروز به يک خواست جهانی تبديل شده است. اما تعامل دولت کنونی آمريکا و تعلل ساير دولتهای غرب، اين تصميهما را سست می کند. برای مهار خطر اتمی رژيم اين تحريمها بايد با حمايت از مبارزه مردم ايران برای تغيير رژيم همراه باشد.

روز جمعه ۳۰دی، در يک اجلاس بين المللی در پاريس، که به دعوت کميته فرانسوی برای ايران دموکراتيک برگزار شد، شخصيتهای تراز اول آمريکايی و اروپايی، نسبت به انتقال اجباری ساکنان اشرف به کمپ ليبرتی که دولت عراق در حال تبديل آن به زندان است، هشدار دادند.

اجلاس ضمن محکوم کردن عراق به خاطر نقض مستمر تعهداتش به سازمان ملل و آمريکا، از جمله نقض يادداشت تفاهم، نگرانی خود را از توطئه های رژيم ايران برای به شکست کشاندن راه حل مسالمت آميز بحران اشرف اعلام کرد و ملل متحد، دولت آمريکا و اتحاديه اروپا را به اقدام فوری برای شکستن بن بست ايجاد شده از سوی عراق و احيای راه حل مسالمت آميز فراخواند. سخنرانان ادامه برچسب غيرقانونی تروريستی عليه مجاهدين از سوی وزارت خارجه آمريکا را محکوم و تأکيد کردند که اين برچسب ناعادلانه که يک اجماع گسترده آمريکايی و جهانی عليه آن وجود دارد، به مثابه مهمترين عامل در کشتار ساکنان اشرف و بزرگترين مانع در برابر باز اسکان آنها در کشورهای ثالث عمل می کند و به همين خاطر آمريکا را به طور مضاعف در وضعيت اشرف مسئول می کند. سخنرانان اين اجلاس عبارت بودند از: مريم رجوی، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، رودی جوليانی، شهردار سابق نيويورک و کانديدای رياست جمهوری (۲۰۰۸) ؛ ژنرال شلتون، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا (۲۰۰۱ـ۱۹۹۷) ؛ مايکل موکيزی، وزير سابق دادگستری آمريکا (۲۰۰۹-۲۰۰۷) ؛ اينگريد بتانکورد، کانديدای رياست جمهوری کلمبيا (۲۰۰۲) ؛ پورتر گاس، مدير سابق سازمان اطلاعات آمريکا؛ ايوبونه، استاندار و رئيس سابق سازمان امنيت فرانسه، جان سانو، نايب رئيس بخش محرمانه و عضو مديريت اطلاعات مرکزی آمريکا؛ ژنرال ديويد فيليپس، فرمانده پليس نظامی آمريکا (۲۰۱۱ -۲۰۰۸) ؛ فيليپ دوست بلازی، معاون دبيرکل ملل متحد و وزير خارجه سابق فرانسه، گر هارد، نخست وزير ايسلند (۲۰۰۶-۲۰۰۹) ؛ ايهم السامرايی، وزير سابق از عراق، کارلو چيچولی، نماينده پارلمان ايتاليا، لرد کن مگينس، عضو مجلس اعيان انگلستان، آندره گلوکسمن، از جامعه فيلسوفهای نوين فرانسه. اين اجلاس که توسط فرانسوا کلکومبه، قاضی و نماينده سابق مجلس فرانسه افتتاح شد، به رياست ويليام بوردون، حقوقدان برجسته فرانسوی ادامه يافت.
مريم رجوی، سخنران ويژه اين اجلاس گفت: متأسفانه دولتهای غرب و مشخصاً ايالات متحده، هم چنان در پی کنار آمدن با فاشيسم مذهبی حاکم بر ايران هستند. هسته اصلی اين سياست اصرار بر ادامه نامگذاری نامشروع عليه مجاهدين است. تا وقتی اين برچسب وجود دارد رژيم آخوندها اطمينان دارد که تهديدهايش عليه صلح و امنيت در منطقه و جهان با هيچ واکنش قاطعی مواجه نخواهد شد. از اين نظر اين يک فريب يا توهم است که سياستی که بزرگترين و سازمان يافته ترين اپوزيسيون اين رژيم را به بند می کشد، در عين حال قادر به اعمال قاطعيت در برابر اين رژيم باشد.
مريم رجوی افزود: تحريمها عليه رژيم آخوندی، امروز به يک خواست جهانی تبديل شده است. ما پيوسته از اعمال تحريمها به ويژه انسداد بانک مرکزی و تحريم نفتی اين رژيم استقبال کرده ايم. هرچند که می دانيم برای مهار خطر اتمی رژيم، اين تحريمها بايد با حمايت از مبارزه مردم ايران برای تغيير رژيم همراه باشد. با اين حال تصميم اتحاديه اروپا و مصوبات کنگره و سنای آمريکا برای ممنوعيت معاملات نفتی رژيم گام بلند ی به پيش است. اما سياست تعامل دولت کنونی آمريکا و تعلل ساير دولتهای غرب اين تصميمها را سست می کند، تا می تواند، آن را به تعويق می اندازد و برای اتخاذ هر سياستی اين معيار را در نظر دارد که باعث رنجش فاشيسم مذهبی نشود.
تصحيح اين سياست از بخش کليدی آن يعنی خاتمه دادن به همين ليست گذاری غيرقانونی آغاز می شود. نامگذاری که تاکنون بهانه دو قتل عام در اشرف و بهانه بسياری اعدامها در ايران بوده است. تصحيح اين سياست فاجعه بار علاوه بر مردم ايران در خدمت صلح و امنيت تمام جهان نيز هست.
مريم رجوی در ارتباط با حفاظت و امنيت ساکنان اشرف گفت: اکنون پيش از آن که زمان برای تحقق يک راه حل از دست برود هشدار می دهيم رژيم آخوندها و دولت عراق دست اندر کار يک سوء استفاده خطرناک از ارگانهای سازمان ملل متحد هستند تا ساکنان اشرف را از يک وضعيت تهديد آميز به يک وضعيت فاجعه بار منتقل سازند. اعتمادی که نثار ملل متحد شده نبايد با بازيهای دولت عراق وسيله برپايی زندانی در داخل يک پادگان برای ساکنان اشرف شود. جهان شاهد است که دولت عراق نه می خواهد، نه می تواند به قولهای خود به سازمان ملل و جامعه جهانی وفادار باشد. اما سؤال اساسی اينست که چرا ملل متحد در اين باره سکوت کرده است؟
سازمان ملل از بالاترين اعتمادها، از بالاترين اختيارات و در نتيجه از بالاترين مسئوليتها در اين قضيه برخوردار شده است. پس نبايد وقتی پای سياست مخرب دولت عراق به ميان می آيد از خود، رفع مسئوليت کند.
کميساريای عالی پناهندگان، پنج ماه پس از تقاضای پناهندگی يک به يک ساکنان اشرف، نبايد بيش از اين کار تعيين پناهندگی آنان را به تأخير بيندازد. شرايط اضطراری ساکنان اشرف و مانع تراشی های دولت عراق ايجاب می کند که کميساريای عالی پناهندگان از روش تعيين پناهندگی گروهی برای ساکنان اشرف پيروی کند. اين يک گام اجتناب ناپذير برای تضمين امنيت و سلامت ساکنان اشرف در مقابل انواع خطرات مهارناپذير است.
رودی جوليانی، با اشاره به ساکنان اشرف گفت: «ما اجازه نخواهيم داد که آنها سرکوب شوند. ما اجازه نخواهيم داد به آنها آزاری رسانده شود. ما اجازه نخواهيم داد که آنها ناديده گرفته شوند. ما اجازه نخواهيم داد که ملل متحد، رژيم ايران، مالکی يا حتی ايالات متحده نظاره گر فراموش شدن آنها باشند، زيرا مهم نيست که چه اتفاقی ميافتد، ما به حمايت از آنها برخواهيم خاست، ما با آنها هستيم انگار که ما با آنها در آن کمپ هستيم. هر کاری با آنها بکنند، با ما کرده اند».
ژنرال شلتون گفت: «از آن جا که مجاهدين دشمن بزرگ رژيم ايران هستند، کابوس ملاها اين است که ببينند ايالات متحده نام مجاهدين خلق را از ليست سازمانهای تروريستی حذف کرده است». وی با اشاره به شرايط کمپ ليبرتی و اظهارات اخير مالکی، گفت: «سفير کوبلر، نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل متحد، بايد توجه دبيرکل ملل متحد و شورای امنيت را به موارد نقض تفاهم نامه جلب کند. سفير کوبلر پول می گيرد که همين کار را بکند، چنان چه مالکی تفاهم نامه را اجرا نکند».
فيليپ دوست بلازی اظهار داشت: «تا زمانی که فضای حداقل ۵کيلومتر مربع، با امکانات لازم، تا وقتی که نيازمنديهای حداقل ساکنان به ويژه انتقال وسايل و خودروهای آنها، احترام به حريم شخصی آنها و منتفی ساختن همه احکام دستگيری ساکنان که رژيم ايران برای آزار و اذيتشان توليد کرده، برآورده نشود، انتقال به اردوگاه جديد يک جابه جايی اجباری، غيرقابل قبول و مخالف همه کنوانسيونها خواهد بود. من از دبيرکل ملل متحد می خواهم توافقنامه يی را در اين رابطه امضا نکند».
ويليام بوردون گفت: «در مبارزه برای اشرف، ما برای ”حقوق“ مبارزه می کنيم. آنها سمبل نبرد برای حقوق بشر برای تمامی نوع بشر شده اند». بوردون افزود: «رژيم ايران از طريق دولت عراق به صدور احکام ساختگی بازداشت عليه آزاديخواهانی که برای استقرار آزادی در ايران مبارزه می کنند، ادامه می دهد».
اينگريد بتانکورت تأکيد کرد: «وقت آن است که جابه جايی اجباری ساکنان اشرف را رد کنيم و برای سلامت و امنيت آنها بپاخيزيم و نبايد توسط اطلاعات دروغين رژيم ايران و همدستش نوری مالکی گمراه شويمدبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
سي دي۱۳۹۰ - 
۲۰ ژانويه۲۰۱۲

No comments:

Post a Comment