Tuesday, January 10, 2012

درکنفرانسی در پاريس دهها تن از مقامات دولتی پيشين آمريکا و اروپا درباره حفاظت از ساکنان اشرف سخنرانی کردند

خبرگزاری رويتر-روز جمعه مريم رجوی رهبر مخالفان ايرانی مستقر در عراق گفت آمريکا مسئول هرگونه آسيبی است که به بيش از ۳۰۰۰ عضو آن در صورت جابه جايی اجباری به کمپی در نزديکی بغداد وارد شود
.
مريم رجوی در اصل از يک پيشنهاد نقل مکان ساکنان کمپ اشرف بر اساس تضمينهای وزير امور خارجه آمريکا هيلاری کلينتون و سازمان ملل متحد برای رعايت سلامتی و امنيت ساکنان اشرف حمايت کرده بود. اما موشکها درست چند روز پس از آن که بغداد ضرب الاجل ۳۱ دسامبر را تمديد کرد و در حالی که ملل متحد برای انتقال ساکنان مذاکره می کرد به کمپ اصابت کردند.
مريم رجوی گفت برخلاف آن چه که به عنوان بخشی از قرارداد سازمان ملل متحد بر روی آن توافق شده بود، مقامات عراقی کمپ جديد را که قبلاً پايگاه نظامی آمريکا بود، به يک زندان تبديل می کنند.
او گفت: دولت آمريکا به طور کامل مسئول هر آسيبی خواهدبود که به ساکنان اشرف وارد شود
در پاريس، دهها تن از مقامات بلندپايه پيشين آمريکا و اروپا از جمله جان بولتون سفير سابق آمريکا در سازمان ملل متحد، لوئيس فری رئيس سابق اف بی آی، و ژنرال ديويد فيليپس يک فرمانده سابق حفاظت کمپ اشرف برای سخنرانی دعوت شده بودند
مريم رجوی برای يک کنفرانس ويژه که همه طرفها را جمع می کند تا اين بن بست را بشکند فراخوان داد.
سفير جان بولتون به رويتر گفت هيچ دليلی برای نگه داشتن مجاهدين در ليست وجود ندارد و اضافه کرد: ”در پايان دولت بوش، توصيه هماهنگ کننده مبارزه با تروريسم لغو نامگذاری اين گروه بود، اما کاندوليزا رايس به اميد آن که در مذاکرات با رژيم ايران تسهيلاتی ايجاد شود آنها را در ليست نگه داشت“.
آينده کمپ اشرف از زمانی که واشنگتن آن را در سال ۲۰۰۹ به دولت عراق تحويل داد نامتعين شد. اقدامی که يک واکنش شديد را در آمريکا برانگيخت به طوری که مقامات دولتهای قبلی آمريکا گفتند اين کشور قولهای خود برای حفاظت ساکنان اشرف را شکسته است.
دولت بغداد مکرراً گفته است اين گروه را در خاک خود نمی خواهد. سازمان ملل متحد همراه با اتحاديه اروپا در تلاش برای حل اين مسأله بوده اند. موشکها درست يک هفته بعد از خروج آخرين نيروهای آمريکايی از عراق، تقريباً ۹ سال پس از اشغال در سال ۲۰۰۳، بر اين کمپ فرود آمد.
شورای ملی مقاومت ايران مسئوليت حمله موشکی را برعهده نيروی قدس سپاه پاسداران و ”عوامل عراقی آن“ می داند اگر چه بغداد نگفته است چه کسی در پشت اين حملات بوده است.
هاوارد دين، نامزد رياست جمهوری آمريکا در سال ۲۰۰۴ از حزب دموکرات گفت: اشرف يک موضوع جانبی نيست. ما به آنها قول حفاظت داديم. وقتی آمريکا يک قول می دهد بايد آن را محترم بشمارد.

---------------------------------
لطفا اين پتيشن را امضا كنيد و لينك آنرا براي دوستان خود نيز بفرستيد
https://www.petitionbuzz.com/petitions/delistpmoi

No comments:

Post a Comment