Sunday, October 16, 2011

نظام , درنده خويي را در صحنه ي بين المللي به اوج ميرساند





طرح ترور سفیر عربستان سعودی و انفجار سفارتهای خارجی در آمریکا ،  مرحله جدیدی از وحشيگري نظام ولايت در صحنه بين المللي  و  به نوعي اعلان جنگ عليه  جامعه جهاني ميباشد. 
این طرح جنایتکارانه از جانب نظام پا بگور، چيزي نيست جز دست و پا زدن ها  و حملات مار زخمي  يا  حيوان درنده اي كه خود را محكوم به مرگ و نابودي مي بيند و از شدت ترس و وحشت به هر سويي كه بتواند چنگ مي اندازد و زهر ميريزد و ديگر به عواقب بعدي آن نمي انديشد!
حال بايد ديد در اين شرايط چرا حاكميت در حالي كه  از هر سو مورد تهديد قرار دارد،  دست به چنين اعمالي ميزند؟  
بايد گفت در شرايطي كه ديكتاتور سوريه، يعني نزديكترين متحد خامنه اي در سراشيب نابودي قرار گرفته و جوانان شجاع سوريه با آنكه روزانه شهيد ميدهند ، ولي ديگر حاضر به تحمل نظام خودكامه بشاراسد نيستند و به زودي كار را با ارتش آزاديبخشي كه به وسيله ارتشيان آزاديخواه و جوانان سوري شكل گرفته يك سره خواهند كرد وضعيت نظام جمهوري اسلامي با سقوط ديكتاتور سوريه بشدت بحراني خواهد شد .
  از طرفي بعد از اختلاسهاي سران نظام (از سوي جريان خامنه اي و احمدي نژاد )  و  فقر و بيكاري و سركوب افسار گسيخته كه حاصل سياستهاي چپاولگرانه ولايت فقيه است ، جامعه اي ايران نيز به نقطه انفجار رسيده است.
 طبق معمول سران نظام راه ديگري ندارند جز  فرافكني و اعمال تروريستي . آنها ميخواهند اين موج را نيز از سر بگذرانند. طوري كه حتي خامنه اي در سخنراني روز 9مهر كشورهاي منطقه را تهديد به حمله موشكي نمود و البته به اين هم بسنده نكرد و در واشنگتن ميخواست دست به ترور سفير عربستان صعودي بزنند.  اين سفير (عادل الجبیر )همان كسي است كه به اوباما اخطار داده بود ، تا سر مار وحشي(نظام ولايت فقيه ) را بر سنگ نكوبيد ، منطقه و خاورميانه آرام نخواهد گرفت.
با اين اعمال تروريستي،  سردمداران نظام ميخواهند به سران كشورهاي منطقه و ساير كشورها بفهمانند كه يا بايد سكوت كنند و يا با حربه ي هميشگي جمهوري اسلامي يعني ” ترور ” يا حملات موشكي و بمب هاي قوي آنها را تهديد خواهند كرد.
بطور مثال ازغدي يكي از مهره هاي جمهوري اسلامي در ماه رمضان در سخنراني خود اعلام كرده بود :  براي اينكه جمهوري اسلامي پا برجا بماند هدفهاي بعدي را بايد در قلب اروپا  و شمال آفريقا و شرق آسيا جستجو كرد . او گفته بود بايد اقتدار جمهوري اسلامي را در چنين جنگهايي به جهان نشان داد و  یک جهاد بین‌المللی را دامن زد از هیچ‌کس هم نباید ترسید!  

حال بايد گفت تدارک چنين حمله ي  تروریستی در قلب واشنگتن مبین این حقیقت است که سیاست سازش و كوتاه آمدن در برابر  چنين حكومتي ديگر بي اثر شده و جامعه جهاني نبايد بر روي اعمال خشونت آميز و تروريستي اين نظام چشم بپوشد و سكوت كند.  

در همين رابطه سناتور جان مک کین، رقیب سابق باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، با اشاره به دست داشتن ایران در طرح ترور سفیر عربستان سعودی در واشینگتن، از سیاستهای رئیس‌جمهوری آمریکا انتقاد کرده و او را به انفعال در قبال ایران متهم کرد. به گزارش سی ان ان، سناتور مک‌کین روز پنجشنبه گفت: «اگر ما (آمریکا) به موقع و درست از تظاهرات ضددولتی مردم ایران در دو سال پیش (سال 88) حمایت می‌کردیم، حالا این وضع را نداشتیم و حاکمیت ایران سرنگون شده بود. آن زمان که مردم ایران فریاد می‌زدند: اوباما، یا با اونها یا با ما، رئیس‌جمهوری آمریکا چه کار کرد؟ به جای دست به کار شدن، نخواست که شانس مذاکره با حاکمیت ایران را از دست بدهد و آن فرصت از دست ما رفت و اكنون آنها به قدري وقيح شده اند كه دسته به چنين اقدامات تروريستي آنهم در خاك آمريكا ميزنند.
البته در همين رابطه خزانه‌داری آمریکا ۵تن از مقامها و عوامل دولت ايران را که در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا دست داشتند در لیست تحریمها قرار داد. اسامی این ۵تن عبارتند از منصور ارباب سیار و غلام شکوری، ۲نفری که توسط وزارت دادگستری متهم به توطئه برای قتل عادل الجبیر در خاک آمریکا می‌باشند. ۳تن دیگر عبارتند از عبدالرضا شهلایی، قاسم سلیمانی و حامد عبداللهی.
 اوباما نيز اعلام كرد براي تنبيه حكومت مستبد حاكم بر ايران تمامي گزينه ها را روي ميز داريم و ايران بايد بهاي اين رفتارش را بپردازد و با اين حرف ميخواست به خامنه اي گوشزد كند كه گزينه نظامي هم پيش روي آمريكا و جامعه بين المللي هست.

اكنون ديگر جامعه جهاني در رابطه با تروريسم نظام جمهوري اسلامي به اين نتيجه رسيده است كه نميتوان بر عليه سياستهاي تروريستي حاكمان مستبد كوتاه آمد و قاطعيت نشان نداد. در همين رابطه  اتحاديه اروپا هم به جمهوري اسلامي هشدار داد كه اثبات اين اعمال تروريستي از جانب حكومت ايران ، عواقب بسيار وخيمي را براي آنها خواهد داشت .
چرا كه بعد از 30سال اعمال تروريستي و خشونت آميز در سراسر خاورميانه و ... جامعه جهاني به اين نتيجه رسيده است كه تا این حكومت بر سر کار است از صدور تروریسم و بنیادگرایی دست برنخواهد داشت. تنها راه مقابله با آن اعمال یک سیاست قاطعانه، از جمله تحریم نفتی، ارجاع پرونده تروریسم و نقض حقوق‌بشر آن به شورای امنیت، و به‌رسمیت شناختن حق مردم ايران (به مانند حقوق ليبي و سوريه ومصر)  برای تغییر بنيادين حكومت و ساقط كردن ولايت فقيه است.

No comments:

Post a Comment